Jeżeli planujemy zakup ścigacza a będzie on naszym pierwszym motocyklem.To warto wiedzieć parę rzeczy aby póżniej nie okazało się iż nas zakup to kompletny "bubel".
Każdy kto choć raz w życiu przejechał się prawdziwym ścigaczem,lub kocha wolność marzy o tym aby kupić swój własny wymarzony motocykl,aby móc podróżować nim lub poprostu cieszyć się każdym przejechanym kilometrem.
Dwa kółka dają wiele możliwości ich właścicielom,prostym przykładem może być korek w mieście gdzie motocyklista ma możliwość bezpiecznie go ominąć i przesunąć się na sam początek tej kolejki.Ale żeby móc cieszyc się tym wszystkim musimy wybrać taki egzemplarz który oprócz tego,że mam nam się podobać to musi jeszcze być w dobrym stanie aby mógł nam służyć jeszcze przez długi czas oraz taki w którego nie musielibyśmy "wkładać" za dużo.
Jadąc po motor jeśli nie jesteśmy wielkimi znawcami wskazane byłoby wziąść ze sobą jakąś osobe która zna się na tym lepiej od nas,fachowe oko oraz rady którymi możemy się kierować przy zakupie mogą nam naprawdę dużo pomóc.Warto rzucić okiem na rame danego egzemparza czy nie jest gdzieś popękana ale juz wcześniej została przez kogoś spawana,i zazwyczaj jest to zrobione byle jak ponieważ rama wykonana jest zazwyczaj ze stopów lekkich i próba spawania tego nie zawsze wychodzi najlepiej.Widząc taki mankament lepiej sobie odpuścić taki motor.Najczęściej wada ta występowała w motocyklach o pojemności skokowej 600cm3.Przy jeżdzie próbnej mogą wyjść kolejne usterki takie jak krzywa kierownica i przy wiekszych prędkościach bedziemy czuć lekkie znoszenie może to byc przyczyną jakiegoś upadku lub wypadku,wtedy też lepiej zrezygnowac z kupna.Kolejna przyczyna nie jest tak poważna jak te dwie poprzednie ale jeśli kupujemy "szlifiere" z myślą zeby odrazu jeżdziż a nie jeszcze wkładać gdzie już i tak po kupnie jest się spłukanym,to jest słuchanie uważnie łańcucha czy nie jest za lużny,oczywiście istnieje możliwość podkręcenia go ale jeśli to nie pomaga to musimy sie liczyc z dodatkowym wydatkiem około 1000zł(zależy tez od rodzaju łańcucha jaki zostanie wybrany + oczywiście dwie zebatki na przód i tył).Kolejną taka wadą wymagającą dodatkowego wkładu jest czyszczenie i regulacja gażników w starszych typach motorów jeśli jest taka potrzeba,bo niestety sameu tego raczej sie nie zrobi bo potzrbny jest sprzęt i troszke większe umiejętności.
Jeśli przebrniemy przez te wszystkie problemy i dylematy pozostaje nam teraz najlepsza część poprostu cieszyć się z jazdy i naszego "nowego" oraz wymarzonego nabytku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz