niedziela, 16 października 2011

Yamaha R1

Model ten przez wiele wiele lat stawiany był za wzór innym producentom,pod względem stosunku masy własnej do osiągów motocykla.


YZF-R1 jest motocyklem klasy superbike. Po raz pierwszy został zaprezentowany w Mediolanie na targach EICMA w 1997r pod nazwą kodową "08R" Został on całkowicie skonstruowany na nowo w celu podbicia rynku bezkompromisowych motocykli sportowych oraz zastąpienia już przestarzałego i nie cieszącego się zbytnią popularnością motocykl Yamaha YZF1000R Thunderace.

Koncepcją modelu R1 była ekstremalność, ponieważ był on bardzo lekki(177kg), a zarazem bardzo mocny(150KM). W połączeniu z dopracowaną aerodynamiką uzyskano motocykl, któremu pod względem osiągów nie dorównał wówczas żaden inny. Na potrzeby tego modelu skonstruowano nowy, ważący zaledwie 65,3kg silnik R4. Ze względu na niższy oraz bardziej wysunięty do przodu środek masy R1 otrzymał silnik rzędowy.

W 2009r R1 przeszła poważną zmianę wprowadzono całkowicie silnik typu "BIG BANG",wywodzący się z prostej linii od motocykla YZF-M1, którym jeżdżą zawodnicy Yamaha w MOTO GP.


Dane techniczne:

*Silnik
- o pojemności 998cm3
- 172 KM(126,4KW)przy 12500 obr/min
- 107 Nm przy 10500 obr/min

*Skrzynia biegów:
- 6 stopniowa sekwencyjna

*Ogumienie:
- Przód 120/70 ZR17
- Tył 190/50 ZR17

*Pojemność baku:
- 18,0 litra

*Masa własna:
- 172kg bez płynów


*KONKURENCI

- KAWASAKI ZX-10R

- HONDA CBR1000RR

- SUZUKI GSXR-R1000



Do dziś dnia Yamaha R1 uważana jest za wzór motocykla o właściwościach typowo sportowych i super osiągach. Pomimo tego, że R1 nowszej generacji uważane są za nie zbyt udane pod względem awaryjności i kosztów ich naprawy to na całym świecie mają zdecydowanie więcej wielbicieli dla których model ten jest zwieńczeniem ich marzeń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz